pagina over jou als ondernemer


Ik adviseer je succesvol te zijn als ondernemer!




Als ondernemer leerde ik harde lessen, door de fouten die ik maakte. Die fouten hebben mij veel geld gekost en brachten behoorlijk wat stress! Vaak werden ze veroorzaakt door hoge werkdruk, onwetendheid en bedrijfsblindheid. Door op tijd te kiezen voor advies ben ik er steeds weer in geslaagd weer succesvol te zijn!

Je bent als ondernemer ooit gestart met een eigen bedrijf. Waarschijnlijk vanuit een kans, een eigen idee, product of dienst. Bij die start van je ondernemerschap heb je een duidelijk doel voor ogen. Je wilt je droom verwezenlijken; Een succesvol bedrijf uitbouwen wat voldoende winstgevend is om een goed bestaan te hebben. Je werkt elke dag keihard om het bedrijf op en uit te bouwen en succesvol te laten zijn. Het liefst en eigenlijk ook voornamelijk hou je je bezig met je core-business. Daar verdien je tenslotte ook je geld mee. Randzaken zijn niet aan je besteed.

Ook als je start als ondernemer door overname van een bedrijf, dan weet je precies wat je wilt. Van het bestaande bedrijf jouw bedrijf maken. Met jouw ideeën en invloeden de kansen pakken die je ziet in de onderneming. Ook dan zijn de randzaken bijzaken.

Als opvolger in een familie bedrijf wil je natuurlijk jouw stempel drukken op de onderneming. Zonder daarbij de oorsprong en de familie waarden uit het oog te verliezen. Dat vergt tijd en een goede blik op de route die afgelegd moet worden.

In alle gevallen van ondernemerschap moet het daarnaast gaan om    Continuïteit!   


                                                                                  Heb jij daar wel eens over nagedacht?


Successen vieren mag, maar nog veel belangrijker is het om van je fouten te leren! 

Bill Gates (oprichter Microsoft)

Mogelijkheid 1

Waarschijnlijk niet! Want de tijd om na te denken en jezelf die vragen te stellen gun je jezelf vaak niet. Of je neemt de tijd niet. Als ondernemer zou je eigenlijk minstens een dag per maand, of tenminste enkele dagen per jaar uit je bedrijf moeten stappen. Weg van de dagelijkse bezigheden. Op pad, de wereld in, een boek lezen, een seminar bezoeken, of gewoon een eind gaan fietsen. Nieuwe ideeën op doen en fris blijven tussen je oren. Zodat je de concurrentie in je markt die stappen voor blijft en blijft groeien. Die dagen horen geblokt te staan in je agenda. Natuurlijk lukt dat niet altijd. Daarom noem ik het ook een dag. Want het is bekend dat er altijd iets tussenkomt. Maar dat is bij een halve dag ook zo, en dan blijft er niets over. Veel ondernemers vinden dat moeilijk of denken zelfs dat het niet mogelijk is. Toch is het noodzakelijk voor het bewaken van de continuïteit  van je bedrijf.

Gelukkig kan ik je helpen met een éénmalig Continuïteit-sessie!

Mogelijkheid 2 (binnenkort beschikbaar)

Zoals gezegd wordt vaak vergeten, dat het doel van iedere onderneming is streven naar continuïteit. Als ik dat zeg, dan krijg ik van de meeste ondernemers te horen dat dat niet waar is. Zij vinden dan bijvoorbeeld, dat hun doel is; het beste product ter wereld maken. Of de beste dienst te verkopen. Of de beste werkgever van het land zijn. Mooie doelen, zeker!. Maar in de kern zijn ook die doelen gericht op de continuïteit van de onderneming. In feite zou je je als ondernemer bij iedere beslissing moeten afvragen;  Baat of schaadt het de continuïteit van mijn bedrijf. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Dat zou het ondernemen behoorlijk vertragen. Hoe het dan wel werkt? Daar heb ik een model voor ontwikkeld. Bij dit model hoort een zogenaamde Info-scan. 

Heb je een andere vraag?

Een afspraak is vrijblijvend en dus zonder verplichtingen. Het is een oriënterend gesprek over jouw wensen en verwachtingen. Het gesprek vindt plaats op een door jou gewenst tijdstip en locatie. Na het gesprek ontvang je een voorstel. Pas dan beslis je of je wilt starten.

50%
Ja, ik wil ook regelmatige de gratis nieuwsbrief ontvangen
Afspraak maken?

Niet goed? Geld terug!

Er geldt voor alle coaching trajecten, trainingen en adviezen een niet goed geld terug garantie tot en met het einde van de opdracht.

Tussentijds stoppen is altijd mogelijk!

Daarnaast heb je na het aanmelden altijd nog 14 dagen bedenktijd en kun je je aanmelding binnen die tijd annuleren!